Στη μαγεία των άστρων...

News » Στη μαγεία των άστρων…
Posted on 18 Jun 2014 07:24

Τη Δευτέρα της 26ης Μαΐου 2014 από τις 6.30 μέχρι 11 μμ είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε όλοι όσοι παρεβρεθήκαμε μοναδικές, πρωτόγνωρες εμπειρίες στο εργαστήρι αστρονομίας που υλοποιήθηκε από την Ομάδα 'Δημιουργική Εκπαίδευση' στη Βιβλιοθήκη μας. Ο Παύλος-Μιχαήλ Γουναλάκης και η Χρυσούλα Κερεζίδου μας ταξίδεψαν με συναρπαστικό τρόπο και αισθανθήκαμε τη μαγεία των άστρων!

Image00005.jpg

Αφού συγκεντρωθήκαμε πάνω από 30 άτομα στο Media Lab της Βιβλιοθήκης, ο Παύλος ξεκίνησε με την επεξήγηση των ουρανίων φαινομένων, τη σχέση της γης με τους πλανήτες και τα άστρα, την κίνησή τους, τον τρόπο που τα αντιλαμβανόμαστε.

Ανεβήκαμε κατόπιν στην ταράστα και με το τηλεσκόπιο παρατηρήσαμε τον ήλιο με τις κηλίδες του.

Στην αίθουσα του 3ου ορόφου, κατασκευάσαμε υπό τις οδηγίες του Παύλου και της Χρυσούλας ο καθένας το δικό του

  • ηλιακό ρολόι, μια κατασκευή που μετρά, 'διαβάζει' το χρόνο από τη σκιά ενός αντικειμένου (γνώμονα) που πέφτει επάνω του ο ήλιος.
  • επιπεδόσφαιρο, χάρτη του νυκτερινού ουρανού, ένα ευανάγνωστο, εύχρηστο και λειτουργικό εργαλείο που ενθουσίασε τους μελλοντικούς …αστρονόμους μας, ερασιτέχνες ή μη :). Με αυτόν τον περιστρεφόμενο χάρτη αντιλαμβανομαστε τη φαινόμενη κίνηση του ουράνιου θόλου καθώς και τις θέσεις των ουρανίων αντικειμένων για οποιαδήποτε ημερομηνία και ώρα σε συγκεκριμένο τόπο.
Image00232.jpg

Ακολούθησε προβολή των αστερισμών μέσω προγράμματος υπολογιστή και μάθαμε από τη Χρυσούλα το πως και το γιατί ονομάστηκαν έτσι οι αστερισμοί με αναγωγές στη μυθολογία.

Τέλος, φτάσαμε και σε κείνα που φαινόταν να μην έχουν, γιατί δε θέλαμε να έχουν …τέλος: την Ουρανογραφία και την Αστροπαρατήρηση! Με το πράσινο laser point του Παύλου διαβήκαμε τα μονοπάτια του έναστρου ουρανού, εντοπίσαμε τους σπουδαιότερους αστερισμούς, και με το ευαίσθητο τηλεσκόπιο ανιχνεύσαμε τον ουράνιο θόλο και μπορέσαμε να δούμε τον Κρόνο με το δαχτυλίδι του και τους πλανήτες Δία και Άρη.

Φυσικά, κι άλλος χρόνος να υπήρχε θα είμασταν εκεί μέχρι το πρωΐ :)
Κι όλοι ζήτησαν να το ξανακάνουμε. …Και όχι μόνο για εφήβους!

Σχετικές σελίδες

54 Εργαστήρι αφιερωμένο στη μαγεία των άστρων (26/5/14)

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΘΗ ΑΣΗΜΑΚΗ posted on 28 May 2020 07:47

(read more…)