7Χ3: Εφτά γραπτά στα Ελληνικά

News » 7Χ3: Εφτά γραπτά στα Ελληνικά
Posted on 29 Mar 2021 09:13

Xatzhlazarou-7x3-1.jpg

Το «Το Εφτά γραπτά στα ελληνικά / Sept textes en français / Seven writings in English», όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, είναι μια μικρή συλλογή από 7 (εφτά) μικρά υπερρεαλιστικά ποιήματα, της πρώτης Ελληνίδας ποιήτριας της υπερρεαλιστικής γραφής, γραμμένα σε τρεις γλώσσες (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) εξ ου και το 7Χ3.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
50 000 000 πεθαμέvοι κάθε χρόvο
αὐτὸς ποὺ βλέπει ἀλήθειες
φαῦνος
σχέδια μὲ βέλη τοῦ Javier Vilatό
μία χαλκογραφία τοῦ Javier Vilatό
καλοκαίρι κύματα μνήμης
μεταμορφώσεις τοῦ ἔρωτα
(το μόνο μεγάλο ποίημα)

%CE%9C.%20%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CE%B6%CE%AC%CF%81%CE%BF%CF%85%202.jpg

Λίγα λόγια για την Μάτση Χατζηλαζάρου
Η ποιήτρια Μάτση (Μαρία - Λουκία) Χατζηλαζάρου. Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου έφυγε με την οικογένειά της για τη Νότιο Γαλλία και στη συνέχεια για τη Ρώμη. Στην Ελλάδα επέστρεψε το 1919. Δύο χρόνια αργότερα η οικογένεια εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και η Μάτση άρχισε μαθήματα κατ’ οίκον, τα οποία σταμάτησαν λίγο αργότερα λόγω της οικονομικής καταστροφής του πατέρα της. Το 1931 παντρεύτηκε τον Καρλ Σούρμαν, βαυαρικής καταγωγής. Ο γάμος της διαλύθηκε πέντε χρόνια αργότερα. Την περίοδο εκείνη εργάστηκε στο κατάστημα Λαϊκές Τέχνες του Καραπάνου. Το 1934 πέθαναν οι γονείς της. Παντρεύτηκε για δεύτερη φορά το 1937, με τον γεωπόνο και αρχιτέκτονα κήπων Σπύρο Τσαούση, από τον οποίο χώρισε ένα χρόνο αργότερα και από το 1939 ως το 1943 ήταν παντρεμένη με τον ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκο. Από το 1946 ως το 1954 έζησε στο Παρίσι όπου κατέφυγε μετά τον πόλεμο με το πλοίο "Ματαρόα", με υποτροφία του Γαλλικού Ινστιτούτου. Το 1958 επέστρεψε στην Αθήνα και ως το 1964 εργάστηκε στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Παρίσι, όπου δούλεψε στο εκεί κατάστημα του οίκου Βαράγκη. Από το 1973 και ως το τέλος της ζωής της, το 1987, έζησε στην Αθήνα και εργάστηκε στην υπηρεσία δημοσίων σχέσεων της Εμπορικής Τράπεζας. Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε το 1944 με την ποιητική συλλογή Μάης, Ιούνης και Νοέμβρης με το ψευδώνυμο Μάτση Ανδρέου. Το σύνολο του γραπτού έργου της περιλαμβάνει τέσσερις ποιητικές συλλογές (που κυκλοφορούν σε συγκεντρωτική έκδοση με τίτλο Ποιήματα από τις εκδόσεις Ίκαρος), και δημοσιεύσεις σε λογοτεχνικά περιοδικά.

Το βιβλίο θα το βρείτε στη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς εδώ

Το βιβλίο σε μορφή PDF μπορείτε να το διαβάσετε η να το κατεβάσετε στον ψηφιακό κατάλογο της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς πατώντας στον παραπάνω σύνδεσμο

~Δαμιανός Μωραΐτης

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3fqqsBb

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:
- ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
- Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: τηλ. 2261029617 & 6934312101 (κ. Δαμιανός Μωραΐτης) (read more…)