Ο Γιώργος Χ. Θεοχάρης υποψήφιος για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης

News » Ο Γιώργος Χ. Θεοχάρης υποψήφιος για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης
Posted on 26 May 2020 10:53

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΒΡΑΧΕΙΕΣ ΛΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2019 (εκδόσεις 2018).

Μεταξύ των υποψηφίων και ο Γιώργος Χ. Θεοχάρης για την ποιητική συλλογή «Πλησμονή οστών», εκδόσεις Μελάνι

%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%9D%CE%97%20%CE%9F%CE%A3%CE%A4%CE%A9%CE%9D.jpg

Λίγα λόγια για το βιβλίο: “Πλησμονὴ ὀστῶν, γιατί Ποίηση σημαίνει ἀπάρνηση καὶ μαζὶ μεταστοιχείωση τοῦ ὑλικοῦ ποὺ παύει νὰ ὑπάρχει ἐνῶ ταυτοχρόνως ἐξακολουθεῖ νὰ ὑφίσταται, ὡς ὀστό, ὡς σκελετός, ὡς μνήμη, ὡς ὄντως Λόγος. Πλησμονὴ ὀστῶν, γιατί καθὼς ποίημα τὸ ποίημα ἁρμολογεῖται ὁ σκελετὸς τῆς συλλογῆς ἀπὸ ὀστά συναισθημάτων, ἐμπειριῶν, σκέψεων, πικρῆς, τραυματικῆς μνήμης, δονούμενου ἐρωτικοῦ συγκλονισμοῦ, ἀγάπης τρυφερῆς, ὅλο καὶ κάποιο περισσεύει. Ὅλο καὶ κάποιο, λὲς ἀπὸ τοῦ Ἀδὰμ τῆς Γραφῆς τὸ πλευρό, μετασχηματίζεται σὲ νέο ποίημα, θεμελιώνει μιὰ καινούργια Πλησμονὴ ὀστῶν. Πλησμονὴ ὀστῶν, γιατί ἀκόμη κι ἕνα ἄδειο κρανίο, στὸ ὀστεοφυλάκιο, μιὰ ἰσχυρή, νομίζω, εἶναι εἰκόνα συμπυκνωμένης πραγματικότητας.”

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα: Ὁ Γιῶργος Χ. Θεοχάρης γεννήθηκε τὸ 1951 στὴ Δεσφίνα Φωκίδος. Σπούδασε Δημοσιογραφία, Δημοσιολογία καὶ Δημόσιες Σχέσεις. Ἐργάστηκε στὴ χημικὴ βιομηχανία. Ἐξέδωσε πέντε ποιητικὰ βιβλία, καθὼς καὶ ἕνα βιβλίο ἱστορικῆς ἔρευνας γιὰ τὴ Σφαγὴ στὸ Δίστομo τό 1944, γιὰ τὸ ὁποῖο τιμήθηκε μὲ τὸ Κρατικὸ Βραβεῖο Χρονικοῦ-Μαρτυρίας τὸ 2011. Ἐπιμελήθηκε, ἀπὸ τὸ 2014, πέντε Ἀνθολογίες ἑλληνικῶν ποιημάτων. Μετεῖχε στὴ σύνταξη τῆς ἔντυπης ἐφημερίδας Book Press. Μεταφράστηκε στὰ ἀγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ἱσπανικὰ καὶ ἀλβανικά. Διευθύνει τὸ λογοτεχνικὸ περιοδικὸ Ἐμβόλιμον (Κρατικὸ βραβεῖο λογοτεχνίας 2014). Μετεῖχε στὴν Ἐπιτροπὴ Κρατικῶν Βραβείων Παιδικῆς Λογοτεχνίας. Εἶναι μέλος τῆς Ἑταιρείας Συγγραφέων καὶ τοῦ Κύκλου Ποιητῶν.

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

  • ΜΕΛΗ