2014: Η Παιδική λέσχη Ανάγνωσης και «Το δειλό λιοντάρι»

News » 2014: Η Παιδική λέσχη Ανάγνωσης και «Το δειλό λιοντάρι»
Posted on 13 Apr 2014 21:08

Με το βιβλίο της Αθηνάς Μπίνιου «Το δειλό λιοντάρι» τα παιδιά της Λέσχης Ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς, στη συνάντηση της Παρασκευής 28 Μαρτίου 2014, έκαναν ένα ταξίδι στο χρόνο, μέσα από τα μονοπάτια της ιστορίας, για να γνωρίσουν τη Χαιρώνεια. Οδηγός τους ο Πλούταρχος ,συγγραφέας και φιλόσοφος, γεννημένος στη Χαιρώνεια, αφηγείται την ιστορία του περίφημου Λέοντα της περιοχής, όπως τον έπλασε με τη φαντασία της η συγγραφέας.

Με αφορμή την ιστορία του «δειλού λιονταριού» τα παιδιά γνώρισαν μύθους που σχετίζονται με τη Χαιρώνεια, μίλησαν για τον αρχαιολογικό χώρο (θέατρο, ακρόπολη, ναό του Ηρακλή και των Μουσών) αλλά και για τη μάχη της Χαιρώνειας.

lion.jpg

Μοιράστηκαν εντυπώσεις και συναισθήματα που τους προκάλεσε η ιστορία. Συγκινήθηκαν με την αγάπη που αναπτύχθηκε ανάμεσα στο μικρό λιοντάρι και στα δυο βοσκόπουλα που το μεγάλωσαν. Εντυπωσιάστηκαν από το δειλό λιοντάρι που αψηφώντας το φόβο του έκοψε τις αλυσίδες, με τις οποίες ήταν δεμένο, και όρμησε στη μάχη για να προστατέψει τους φίλους του.

Έγιναν διάφορες ομαδικές δραστηριότητες. Δυο ομάδες ζωγράφισαν και οι άλλες δυο έδωσαν ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία από αυτό της συγγραφέας, βάζοντας μέσα τους δυο ήρωες από το προηγούμενο βιβλίο που είχαν διαβάσει, τη "λεύκα και το άλογο". Τα αποτελέσματα εντυπωσιακά. Βρήκαν παροιμίες και ανέκδοτα αλλά και άλλες ιστορίες που είχαν σχέση με το λιοντάρι, όπως ένα μύθο του Αισώπου « Το λιοντάρι, ο Προμηθέας και ο ελέφαντας».

Πολλά τα μηνύματα από αυτή την ιστορία. Η συγγραφέας απευθυνόμενη στα παιδιά μέσω του Πλούταρχου δίνει το κεντρικό νόημα: «Παιδιά μου, είμαστε κι εμείς σαν το δειλό λιοντάρι, Τα πρόβατα αντιπροσωπεύουν μια πλευρά της ανθρώπινης φύσης μας, που όλο στενάζει, φοβάται, παραπονιέται, ανησυχεί και αγωνιά πάντα. Το λιοντάρι είναι το πνευματικό μας κομμάτι, που είναι δυνατό και άφθαρτο. Θέλω να σας θυμίσω την αλήθεια για τη λιονταρίσια φύση μας, για τη δύναμη και το μεγαλείο του πνεύματός μας. Εσείς; Ψάχνετε για το λιοντάρι που κρύβεται μέσα σας;». Κανένα παιδί δεν απάντησε. Μόνο μια λάμψη στα μάτια μας έδειξε πως ναι, κάποτε θα το έψαχναν.

Εμψυχώτρια η εκπ/κός Νιαβή Βασιλική

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Συντονίζει ο Λεωνίδας Διαμαντής. (read more…)