Νέα Βιβλία | Φίλιππος Σταθουλόπουλος : Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας

News » Νέα Βιβλία | Φίλιππος Σταθουλόπουλος : Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας
Posted on 17 Apr 2019 09:21
Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας

pyrgos.jpg

Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Βυζαντινή, Μεσαιωνική και Μεταβυζαντινή Αρχιτεκτονική και Πολεοδομία του διατμηματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Η επιλογή του θέματός της είναι συνισταμένη δύο παραγόντων. Αρχικώς το κύριο αίτιο ήταν το ενδιαφέρον μου για την περιφέρεια Βοιωτίας καθώς κατάγομαι κατά το ήμισυ από τη πόλη της Λειβαδιάς, πρωτεύουσα του νομού Βοιωτίας. Επίσης ο καθηγητής αρχιτεκτονικής κ. Σταύρος Μαμαλούκος, που με βοήθησε τόσο στην επιλογή του θέματος όσο και κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας προκειμένου αυτή να πάρει τη τελική της μορφή.
Η Βοιωτία έχει κατοικηθεί από τους προϊστορικούς χρόνους και συνεχώς προκύπτουν καινούργια αρχαιολογικά τεκμήρια που αναδεικνύουν νέες συνιστώσες της κατοίκισης στην περιοχή. Οι μεμονωμένοι πύργοι που συναντούμε σε μεγάλο αριθμό στη Βοιωτία κάποτε διαδραμάτιζαν σημαντικότατο ρόλο στον έλεγχο της περιοχής και ήταν σημεία που τριγύρω τους αναπτυσσόταν η τοπική κοινωνία. Σήμερα παραμένουν στην συντριπτική τους πλειονότητα ρημαγμένοι και ερειπωμένοι αλλά η επισταμένη μελέτη τους μπορεί ακόμη να δώσει σημαντικά συμπεράσματα για το καθεστώς κάτω από το οποίο κτίστηκαν και συνεπώς να κατανοήσουμε συνολικότερα την τότε κοινωνία αφού οι πύργοι ήταν τοπόσημα της μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής.

Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην ηλεκτρονική μορφή της παρούσας εργασίας από εδώ.

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

ΕΚΘΕΣΗ "ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ | ΑΜΕΡΙΚΗ – ΡΩΣΙΑ: ΙΣΟΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ" posted on 17 Sep 2019 08:08

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, ο Δήμος Λεβαδέων, το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης και ο σύλλογος «ΦΙΛΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ» συνδιοργανώνουν έκθεση με τίτλο:

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΜΕΡΙΚΗ – ΡΩΣΙΑ: ΙΣΟΠΑΛΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Στα εγκαίνια το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019, στις 8 μμ., στο συνεδριακό κέντρο «Χρήστος Παλαιολόγος» στις Πηγές της Κρύας θα γίνει παρουσίαση των δύο παράλληλων βιβλίων, Στα εγκαίνια και στην παρουσίαση των βιβλίων που είναι η βάση της έκθεσης: «Η Αμερική σε 78 στροφές» και «Ρωσία ’98, Μετά το παραπέτασμα» καθώς και του έργου του φωτογράφου Άρι Γεωργίου, από τον ίδιο τον Άρι Γεωργίου − Αρχιτέκτονα − Φωτογράφο, και από τον Γιάννη Επαμεινώνδα − Διευθυντή του Πολιτιστικού Κέντρου Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ και Επιμελητή της έκθεσης.
Θα είναι μαζί μας και ο Διονύση Καψάλης, Ποιητής - Διευθυντής του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης. (read more…)