Σεραφείμ και Χερουβείμ

News » Σεραφείμ και Χερουβείμ
Posted on 15 Nov 2018 10:15
Σεραφείμ και Χερουβείμ
Μένης Κουμανταρέας

koumantareas_serafeim_kai_xerouveim_72.jpg

Ένα βιβλίο που ανασταίνει τη γειτονιά του συγγραφέα αμέσως μετά τον Πόλεμο, σε μια εποχή που, παρ' όλα τα τραύματά της, είναι ακόμα ανυποψίαστη.

1. ΣΕΡΑΦΕΙΜ
2. ΣΑΒΒΑΣ
3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΝΑ
4. ΧΡΗΣΤΟΣ
5. ΕΥΔΟΚΙΑ
6. Ο ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ
7. ΠΟΛΥΒΙΟΣ
8. Η ΕΒΡΑΙΑ
9. ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ
10. ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ

Τα δέκα διηγήματα, που μοιάζουν κεφάλαια από ένα μυθιστόρημα, εικονογραφούν δέκα Έλληνες ζωγράφοι.

Ένα βιβλίο για το πως η ιστορική μνήμη, ατομική ή συλλογική, συμβάλλει στη δημιουργία μιας ξεχωριστής ταυτότητας που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ως επινόηση της πόλης. Ο Μένης Κουμανταρέας, μας δίνει ένα βιβλίο − στοχαστικό βλέμμα, αδιάκριτο όσο γδύνεται η σοβαροφάνεια από την υποκρισία, φωτεινό πίσω από τις χαραμάδες των ιστορικών γεγονότων μιας μεταβατικής περιόδου της ελληνικής κοινωνίας.
Ένα βιωματικό, προσιτό και χωρίς καμιά προσπάθεια εντυπωσιασμού, το βιβλίο ακουμπάει τις ευαίσθητες χορδές μας.

~Δαμιανός Μωραΐτης

URL στο site της Βιβλιοθήκης:
https://liblivadia.openabekt.gr/el/document/serafeim-kai-cherouveim-59de80bd21c0c8f86d4c3b93

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Νέα Βιβλία | Φίλιππος Σταθουλόπουλος : Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας posted on 17 Apr 2019 09:21

Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας

pyrgos.jpg

Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Βυζαντινή, Μεσαιωνική και Μεταβυζαντινή Αρχιτεκτονική και Πολεοδομία του διατμηματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Η επιλογή του θέματός της είναι συνισταμένη δύο παραγόντων. Αρχικώς το κύριο αίτιο ήταν το ενδιαφέρον μου για την περιφέρεια Βοιωτίας καθώς κατάγομαι κατά το ήμισυ από τη πόλη της Λειβαδιάς, πρωτεύουσα του νομού Βοιωτίας. Επίσης ο καθηγητής αρχιτεκτονικής κ. Σταύρος Μαμαλούκος, που με βοήθησε τόσο στην επιλογή του θέματος όσο και κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας προκειμένου αυτή να πάρει τη τελική της μορφή.
Η Βοιωτία έχει κατοικηθεί από τους προϊστορικούς χρόνους και συνεχώς προκύπτουν καινούργια αρχαιολογικά τεκμήρια που αναδεικνύουν νέες συνιστώσες της κατοίκισης στην περιοχή. Οι μεμονωμένοι πύργοι που συναντούμε σε μεγάλο αριθμό στη Βοιωτία κάποτε διαδραμάτιζαν σημαντικότατο ρόλο στον έλεγχο της περιοχής και ήταν σημεία που τριγύρω τους αναπτυσσόταν η τοπική κοινωνία. Σήμερα παραμένουν στην συντριπτική τους πλειονότητα ρημαγμένοι και ερειπωμένοι αλλά η επισταμένη μελέτη τους μπορεί ακόμη να δώσει σημαντικά συμπεράσματα για το καθεστώς κάτω από το οποίο κτίστηκαν και συνεπώς να κατανοήσουμε συνολικότερα την τότε κοινωνία αφού οι πύργοι ήταν τοπόσημα της μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής. (read more…)