ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΟΥ ΕΥΗ ΓΕΡΟΚΩΣΤΑ

News » ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΟΥ ΕΥΗ ΓΕΡΟΚΩΣΤΑ
Posted on 15 Nov 2018 09:38

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, σε συνεργασία με το σύλλογο Φίλοι Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς, διοργανώνουν ένα διήμερο συναντήσεων με τη συγγραφέα και παραμυθού Εύη Γεροκώστα.

Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018 στις 8.30 μμ. η συγγραφέας θα αφηγηθεί σε ενήλικες παραμύθια με μυρωδιά χαρτιού δηλ. ιστορίες από τη λογοτεχνία του κόσμου.

Τότε, οι άνθρωποι έφτιαχναν ιστορίες όλοι μαζί.
Έπειτα ο ένας τις έλεγε στον άλλο. Κι όλοι άκουγαν.
Σήμερα, ο καθένας φτιάχνει ιστορίες μόνος του, μ’ ένα μολύβι κι ένα χαρτί.
Πάλι όμως ο ένας τις λέει στον άλλο. Αρκεί ο άλλος να θέλει ν’ ακούσει.
Τις ιστορίες αυτές τις βρήκα γραμμένες σε βιβλία.
Θέλησα να τις μοιραστώ όπως τα παλιά παραμύθια.
Με το στόμα και με την καρδιά. Γιατί έτσι γράφτηκαν.

W_afissa_%CE%93%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BA%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%202018%20%28%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BB%29.jpg

και το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018 στις 11 πμ. η συγγραφέας θα αφηγηθεί στα παιδιά τις ιστορίες του κίτρινου δράκου.

Μικρά και μεγάλα ξυπνήματα.
Αστέρια που πέφτουν από ουρανούς
και βγαίνουν πετώντας από λίμνες.
Ένας βάτραχος που δοκιμάζεται στην αγάπη.
Κόκκινα παπούτσια στα πόδια και κλουβί στο κεφάλι.
Ένα φόρεμα με καρδιά σε λάθος θέση.
Ένας ήλιος που αποκοιμήθηκε κι έφερε στον κόσμο τα όνειρα.
Ένα παραμύθι, που δίνει απάντηση σε ό,τι ψάχνει κανείς.
Και ο λαστιχένιος κίτρινος δράκος, που λέει ιστορίες
στο κατώφλι ενός παλιού σπιτιού…

W_afissa_%CE%93%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BA%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%202018%20%28%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC%29.jpg

Στο χώρο της Βιβλιοθήκης (Κάδμου & Δαιδάλου)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΗ ΓΕΡΟΚΩΣΤΑ

evi_gerokosta.jpg

Η Εύη Γεροκώστα γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα.
Σπούδασε Γαλλική Γλώσσα και Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και λογοτεχνική μετάφραση στο Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών. Εργάστηκε σε οργανώσεις προστασίας του περιβάλλοντος (Αρχέλων-Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία), στο ΕΚΕΜΕΛ-Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης Λογοτεχνίας και Επιστημών του Ανθρώπου, από το 2004 έως το 2014 ήταν υπεύθυνη του τμήματος εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, ενώ από το 2014 συνεργάζεται με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού.

Έχει μεταφράσει από τα γαλλικά και τα αγγλικά περισσότερα από 130 βιβλία για παιδιά και ενήλικες.

Έχουν εκδοθεί εννιά εικονογραφημένα βιβλία της για μικρούς και μεγάλους: «Πώς γεννήθηκαν τα όνειρα», εκδ. Μεταίχμιο 2010, «Αστέρια στον πάτο της λίμνης», εκδ. Μεταίχμιο 2011-βραβείο Πηνελόπη Μαξίμου του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, «Ο βάτραχος και το φιλί», εκδ. Μεταίχμιο, 2013, «Μια μέρα που έγινε νύχτα», εκδ. Χριστάκης 2013, «Μια καρδιά στα δεξιά», εκδ. Παρρησία 2014, «Μικρά ξυπνήματα», εκδ. Παρρησία 2016, «Ασφοντυλίτης», εκδ. Καλειδοσκόπιο 2017, «Η γυναίκα που κοιμάται», εκδ. Καλειδοσκόπιο 2018, «Το κλουβί με τα όνειρα», εκδ. Καλέντη 2018.

Το 2002 μια κόκκινη κλωστή την έφερε στο δρόμο της αφήγησης. Αφηγείται επαγγελματικά σε μικρούς και μεγάλους από το 2003 και παραστάσεις της φιλοξενούνται σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, μουσικές σκηνές, θέατρα, φεστιβάλ κ.α., στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει ιστορίες προφορικής παράδοσης από τις τέσσερις γωνιές του κόσμου που άκουσε, διάβασε, ή μετέφρασε, κυρίως όμως ιστορίες που τη «διάλεξαν». Έχει πειραματιστεί συνδυάζοντας την αφήγηση με άλλες τέχνες: μουσική, ζωγραφική, χορός, θέατρο. Τα τελευταία χρόνια έχει αφοσιωθεί στην αφήγηση παραμυθογραμμένων ιστοριών της λογοτεχνίας. Άλλες απευθύνονται σε μικρούς, άλλες σε ενήλικες. Μια άλλη προσέγγιση της λογοτεχνίας, ιστορίες που σαγηνεύουν όσους τις ακούν, κυρίως όμως εκείνη. Από το 2015 μοιράζεται την εμπειρία της με τους ενήλικες σπουδαστές της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών.

«Η αρχική ανάγκη, μία και μοναδική: ήθελα (και έπρεπε) να γνωρίσω εμένα. Επειδή όμως δεν ανήκω στους γενναίους που μπορούν να κάνουν εύκολα μια κουβέντα με τον εαυτό τους, επέλεξα έναν δρόμο πιο μακρινό αλλά εξίσου γοητευτικό. Να με μαθαίνω μέσα από όσα κάνω…»

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Νέα Βιβλία | Φίλιππος Σταθουλόπουλος : Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας posted on 17 Apr 2019 09:21

Η αρχιτεκτονική των μεμονωμένων πύργων της Βοιωτίας

pyrgos.jpg

Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Βυζαντινή, Μεσαιωνική και Μεταβυζαντινή Αρχιτεκτονική και Πολεοδομία του διατμηματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Η επιλογή του θέματός της είναι συνισταμένη δύο παραγόντων. Αρχικώς το κύριο αίτιο ήταν το ενδιαφέρον μου για την περιφέρεια Βοιωτίας καθώς κατάγομαι κατά το ήμισυ από τη πόλη της Λειβαδιάς, πρωτεύουσα του νομού Βοιωτίας. Επίσης ο καθηγητής αρχιτεκτονικής κ. Σταύρος Μαμαλούκος, που με βοήθησε τόσο στην επιλογή του θέματος όσο και κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας προκειμένου αυτή να πάρει τη τελική της μορφή.
Η Βοιωτία έχει κατοικηθεί από τους προϊστορικούς χρόνους και συνεχώς προκύπτουν καινούργια αρχαιολογικά τεκμήρια που αναδεικνύουν νέες συνιστώσες της κατοίκισης στην περιοχή. Οι μεμονωμένοι πύργοι που συναντούμε σε μεγάλο αριθμό στη Βοιωτία κάποτε διαδραμάτιζαν σημαντικότατο ρόλο στον έλεγχο της περιοχής και ήταν σημεία που τριγύρω τους αναπτυσσόταν η τοπική κοινωνία. Σήμερα παραμένουν στην συντριπτική τους πλειονότητα ρημαγμένοι και ερειπωμένοι αλλά η επισταμένη μελέτη τους μπορεί ακόμη να δώσει σημαντικά συμπεράσματα για το καθεστώς κάτω από το οποίο κτίστηκαν και συνεπώς να κατανοήσουμε συνολικότερα την τότε κοινωνία αφού οι πύργοι ήταν τοπόσημα της μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής. (read more…)