Τζερόνιμο: Η αυτοβιογραφία

News » Τζερόνιμο: Η αυτοβιογραφία
Posted on 28 Dec 2017 12:26

Τζερόνιμο: Η αυτοβιογραφία / Geronimo, 1829-1909

%CE%A4%CE%96%CE%95%CE%A1%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%9C%CE%9F.jpg

Ο Τζερόνιμο γεννήθηκε το 1829 και ήταν Ινδιάνος Τσιρικάουα της φυλής των Απάτσι, και πέθανε το 1909 στην αιχμαλωσία, εκπατρισμένος στη Φλόριντα.
Η αυτοβιογραφία του αφηγείται τον διαρκή αγώνα των διαφόρων φυλών των Απάτσι εναντίον των Μεξικανών, του αμερικανικού στρατού και του λευκού ανθρώπου, προκειμένου να διατηρήσουν την ελευθερία και την ανεξαρτησία τους.
Το όνομά του είναι συνώνυμο με την αντίσταση των Ινδιάνων, και η ιστορία του είναι η ιστορία ενός ηρωικού και συχνά φρικιαστικού πολέμου.

Ήταν σαμάνος του πολέμου, αρχηγός χάρη στην ασυνήθιστη έμφυτη νοημοσύνη του και στις πολεμικές του ικανότητες. Η αυτοβιογραφία του, ωστόσο, δεν αναφέρεται αποκλειστικά στη βίαιη δράση του. Προτού αφηγηθεί την προσωπική του ιστορία και την ιστορία της οριστικής ήττας της φυλής του, των αλλεπάλληλων προδοσιών και αθετήσεων των υποσχέσεων από τους λευκούς, ο Τζερόνιμο αρχίζει την αφήγησή του με την καταγωγή του κόσμου, μια υπέροχη ινδιάνικη κοσμογονία. Ακολούθως περιγράφει παραστατικά την ευτυχισμένη παιδική του ηλικία, την οικογένειά του, τη μετέπειτα ζωή του στερημένη από ελευθερία, αποκαλύπτει την προέλευση, τις παραδόσεις και τους άγραφους νόμους των Απάτσι, τη θρησκεία τους και τέλος το όραμά του για το μέλλον της φυλής του.

Αφού οι γηγενείς κάτοικοι της Αμερικής εξολοθρεύτηκαν από τους λευκούς, ο Τζερόνιμο έγινε ινδιάνικος θρύλος και παγκόσμιο σύμβολο της ελευθερίας και της περηφάνιας των γηγενών Αμερικανών. Αντιπροσωπεύει ταυτόχρονα το μεγαλείο και την παρακμή των Ινδιάνων. Ο Τζερόνιμο είναι μια μυθική φιγούρα της αμερικανικής ιστορίας.

~Δαμιανός Μωραΐτης

Θα το βρείτε στη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς εδώ, και στο ράφι με το Ταξιθετικό σύμβολο
970.004 GER

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

  • ΜΕΛΗ