ΔΙΑΛΕΞΗ «Η συμβολή του Ηρακλή στη δημιουργία της Κρητο-Μυκηναϊκής κοσμοκρατορίας: μια γεωμυθολογική προσέγγιση» (06/05/2017)

News » ΔΙΑΛΕΞΗ «Η συμβολή του Ηρακλή στη δημιουργία της Κρητο-Μυκηναϊκής κοσμοκρατορίας: μια γεωμυθολογική προσέγγιση» (06/05/2017)
Posted on 02 May 2017 06:07

Στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας λειτουργούν εδώ και αρκετό καιρό δύο Μυθολογικά Εργαστήρια Ενηλίκων με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό κ. Βασιλική Νιαβή.

Σκοπός των εργαστηρίων είναι η σύνδεση μύθων και τόπων της Βοιωτίας μέσα από συναντήσεις αλλά και επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους. Οι συμμετέχοντες δηλ. ανακαλύπτουν τα μυθολογικά μονοπάτια της Βοιωτίας.

Στα πλαίσια αυτών των συναντήσεων η Βιβλιοθήκη με την υποστήριξη του Συλλόγου «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς» οργανώνει διάλεξη του κ. Ηλία Μαριολάκου, ομότιμου Καθηγητή Γεωλογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με θέμα «Η συμβολή του Ηρακλή στη δημιουργία της Κρητο-Μυκηναϊκής κοσμοκρατορίας: μια γεωμυθολογική προσέγγιση».

Η συστηματική γεωμυθολογική ανάλυση, βασισμένη αποκλειστικά και μόνον στα κείμενα αρχαίων συγγραφέων (Ορφικούς, Όμηρο, Ησίοδο, Κράτη Μαλλώτη, Διόδωρο Σικελιώτη, Στράβωνα, Πλούταρχο και πολλούς άλλους), έδειξε τα ακόλουθα:

  1. Ότι η Ελληνική Μυθολογία δεν είναι ένα ωραίο παραμύθι, αλλά πάντα εμπεριέχει έναν ιστορικό πυρήνα.
  2. Ότι ο Ηρακλής είναι ένα ιστορικό πρόσωπο, με μοναδικές ηγετικές και διοικητικές ικανότητες.
  3. Ότι δραστηριοποιήθηκε σε όλη την έκταση της Μυκηναϊκής Κοσμοκρατορίας.
  4. Ότι η Κοσμοκρατορία αυτή ξεκίνησε στις αρχές της 3ης χιλιετίας π.Χ.
  5. Ότι η Κρητο-Μινωική Κοσμοκρατορία συνεχίστηκε από τους Μυκηναίους, μέχρι την κατάρρευσή τους.
  6. Ότι πρόκειται για μια οικονομική και πολιτισμική Κοσμοκρατορία, μοναδική στην παγκόσμια ιστορία, που διατηρήθηκε για τουλάχιστον 1500 χρόνια.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 στις 7.30 μμ. στο Συνεδριακό Κέντρο «ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ».

w-%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%91%CE%9A%CE%9F%CE%A3.jpg

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

κοσμοκρατορίας
». (read more…)