5 Ιουλίου 2016: O αριθμός 5

News » 5 Ιουλίου 2016: O αριθμός 5
Posted on 25 Jul 2016 11:51
Αναδημοσίευση από το Bookbook.gr

Αποστολή: Ο αριθμός 5

1.webp

Η αποστολή της 5ης Ιουλίου της Καλοκαιρινής Εκστρατείας 2016 που οργανώνει η Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας με τίτλο «ο αριθμός 5», στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, εστιάστηκε στα 5 δάχτυλα του χεριού μας. Παρουσιάζουμε το σχεδιασμό του εργαστηρίου από την Ελένη Μιμίκου, υπεύθυνη της καλοκαιρινής εκστρατείας στη βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς και τη νηπιαγωγό Εύη Μπιλιάλη ως παράδειγμα ενός εργαστηρίου για πολύ μικρά παιδιά, όπου τους δίνεται η δυνατότητα να κατασκευάσουν (τη σκηνή, τις κούκλες), να αφηγηθούν αλλά και να «εξερευνήσουν» τα πέντε δάχτυλά τους σε καινούργιο ρόλο.

Μια σκηνή για πέντε δάχτυλα
Της Ελένης Μιμίκου

Η δράση σχεδιάστηκε για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (4-7 ετών) και γι' αυτό επιλέχτηκε μια αγαπημένη δραστηριότητα των μικρών: το κουκλοθέατρο.

2.webp

Αρχικά διερευνήθηκε από την εμψυχώτρια, τι γνώση έχουν τα παιδιά για τον αριθμό 5, τι τους θυμίζει, που το συναντάμε, τα παιδιά ανακάλυψαν τον αριθμό στο ζάρι του επιτραπέζιου, στις 5 ηπείρους που κατοικούνται, στους ολυμπιακούς κύκλους, στις γραμμές που πάνω γράφουμε τη μουσική, στις 5 αισθήσεις κλπ. Τέλος καταλήξαμε στο χέρι μας και στα 5 δάχτυλά μας με τα οποία κάνουμε άπειρα πράγματα κάθε μέρα.

Τι μπορούμε να κάνουμε με τα δάχτυλά μας; Να φάμε, να γράψουμε, να ζωγραφίσουμε, να παίξουμε μουσική, να δείξουμε, κλπ.

Να παίξουμε κουκλοθέατρο, να φτιάξουμε δαχτυλόκουκλες με διάφορα υλικά όπως ύφασμα, τσόχα, φελτ αλλά και πιο απλά με χαρτί, χαρτόνια, ψαλίδι και κόλλα.

3.webp

Όμως που θα παίξουν θέατρο τα δαχτυλάκια μας; Χρειαζόμαστε μια μικρή σκηνή!

Ένα κουτί από παπούτσια μπορεί να γίνει το μικρό κουκλοθέατρο που χρειαζόμαστε για να δώσουμε στις δαχτυλόκουκλές μας τη σκηνή τους!

4.webp

Το κόβουμε στη μπροστινή του πλευρά και διακοσμούμε με πολύχρωμα χαρτιά την επιφάνειά του, αν δεν μας αρέσει όπως είναι, κολλάμε από μέσα μια κουρτίνα από γκοφρέ χαρτί, ανοίγουμε μια τρύπα στη βάση του έτσι ώστε να χωράει να περάσει μέσα το χέρι μας και έτοιμο το κουκλοθεατράκι μας.

5.webp

Τα παιδιά λάτρεψαν τη δραστηριότητα και ζητούσαν να φτιάξουν κι άλλες δαχτυλόκουκλες τόσο που δεν μας έφτασε ο χρόνος!

6.webp

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

  • ΜΕΛΗ