Περί βιβλιοθηκών... στην περιφέρεια ξανά

News » Περί βιβλιοθηκών… στην περιφέρεια ξανά
Posted on 25 Jan 2016 12:25

Αναδημοσίευση από την ΑΥΓΗ**

Περί βιβλιοθηκών… στην περιφέρεια ξανά
24.01.2016

Οι λαϊκές μας βιβλιοθήκες επιτελούν τεράστιο μορφωτικό, πολιτιστικό, ψυχαγωγικό έργο στις πόλεις της ελληνικής περιφέρειας. Και σε πολλές πόλεις είναι και οι μόνοι φορείς που αδιάλειπτα, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, το κάνουν. Έργο που δεν συνίσταται μόνο στην παροχή πληροφοριών, βιβλίων και πρόσβασης, που να μην ξεχνάμε ότι είναι το βασικό πεδίο λειτουργίας μιας βιβλιοθήκης. Παρέχουν ένα σύνολο δράσεων που αφορά όλους τους πολίτες, σε όλες τις ηλικίες και για όλα τα ενδιαφέροντά τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λειβαδιάς. Μια βιβλιοθήκη με πολλές δραστηριότητες, που τροφοδοτεί τους κατοίκους της πόλης με πολλά εφόδια.

avgi-gr-article-6210513-peri-bibliothikon-stin-perifereia-xana-1453724444695.png

Την περίοδο που διανύουμε η Βιβλιοθήκη διοργανώνει το "2ο Καλειδοσκόπιο γνώσης και δημιουργίας". Αντιγράφουμε: "Το 'Καλειδοσκόπιο' αποτελεί μια σειρά από εκπαιδευτικές-βιωματικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ανάπτυξη 'σχέσεων' των παιδιών με τη βιβλιοθήκη και την ανάγνωση, αλλά και στην επέκταση των σχολικών γνώσεων, με γνώσεις από την καθημερινή ζωή, την επιστήμη και τον λόγο με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο, γνώσεις που μεταλαμπαδεύονται από έμπειρους εκπαιδευτικούς, εθελοντές και επαγγελματίες της τοπικής μας κοινωνίας, από ανθρώπους που αγαπούν τα παιδιά και θέλουν να 'μοιραστούν' μαζί τους την αγάπη για τη γνώση, τις εμπειρίες τους, τη δημιουργικότητά τους, το χόμπι τους, τον ενθουσιασμό τους…". Η δράση απευθύνεται σε παιδιά του Νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του Δημοτικού. Με την εμπλοκή των ανθρώπων της τοπικής κοινωνίας, η δράση αυτή εμπλουτίζει την καθημερινότητα των παιδιών της Λιβαδειάς. Και αυτός είναι ένας από τους σκοπούς μιας λαϊκής βιβλιοθήκης.

Συνεχίζει όμως τις δράσεις της, προσφέροντας γνώση και πολιτισμό και στους ενήλικες κατοίκους της πόλης, διοργανώνοντας σειρά διαλέξεων με τίτλο "Δεκαπέντε μαθήματα Παγκόσμιας Ιστορίας". "Στα μαθήματα αυτά εντοπίζονται οι μεγάλες τομές της ανθρώπινης ιστορίας: η περίοδος καρποσυλλογής και κυνηγίου, η γεωργική επανάσταση, η βιομηχανική επανάσταση. Αναλύεται η πορεία των μεγάλων ενεργών θρησκειών της γης - και των οπαδών τους. Αναδεικνύονται τα γενικά χαρακτηριστικά ευρύτερων πολιτισμικών περιοχών της γης (Εγγύς και Μέση Ανατολή, Αφρική, Αυστραλία, Κεντρική Ασία και Άπω Ανατολή, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία, Ευρώπη, Αμερική) δίνοντας έμφαση στις κεντρικές παραμέτρους που διαμόρφωσαν τους μεγάλους επώνυμους πολιτισμούς και τις περιφέρειές τους. Τα μαθήματα συνοδεύονται από την ανάγνωση χαρακτηριστικών κειμένων και από μουσικά ακούσματα." Τα μαθήματα συνδιοργανώνονται από τη Βιβλιοθήκη και τον Τομέα Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Οι συνεργασίες είναι ένα άλλο ζητούμενο των λαϊκών μας βιβλιοθηκών. Και βλέπουμε τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς να προχωρά με σωστό βηματισμό σε αυτές. Γεγονός που μόνο ωφέλιμο είναι για την τοπική κοινωνία.

Καλλίμαχος
moc.liamg|igva.sohcamillak#moc.liamg|igva.sohcamillak

rating: 0+x

Add a New Comment

Latest Blog:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ""Αναζητώντας ελπίδα" της Βασιλικής Αλαφογιάννη (11/11/2018) posted on 08 Nov 2018 13:34

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, η Εστία Μητέρας Λιβαδειάς και οι Εκδόσεις Φίλντισι παρουσιάζουν το βιβλίο της Βασιλικής Αλαφογιάνη «Αναζητώντας ελπίδα-Οδοιπορικό στα Ιεροσόλυμα και το όρος Σινά» στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Εστίας Μητέρας (Φούλας Νικολάου & Ιερολοχιτών) την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 στις 6.30 μμ. (read more…)