Μανωλοπούλου Καίτη | "Ο αθέριστος Ιούνης-(Δίστομο, 1944)" |

News » Μανωλοπούλου Καίτη | "Ο αθέριστος Ιούνης-(Δίστομο, 1944)" |
Posted on 12 Mar 2015 11:37
"Σε τούτη την ιστορία τίποτα δεν είναι φανταστικό", δηλώνει η συγγραφέας Καίτη Μανωλοπούλου στον πρόλογο του βιβλίου της "Ο αθέριστος Ιούνης - (Δίστομο, 1944)" και μας προϊδεάζει για το συγκλονιστικό ιστορικό γεγονός που πρόκειται, με το δικό της ξεχωριστό τρόπο, να αφηγηθεί.

june.jpg

Στο βιβλίο κατορθώνεται ένα "πάντρεμα" του τραγικού χθες με το αμήχανο σήμερα, καθώς η συγγραφέας το χωρίζει σε δύο μέρη. Στο πρώτο έχουμε το χρονικό της σφαγής των 218 αθώων τη μοιραία 10η Ιούνη του 1944 αλλά και την παρουσίαση των ειρηνικών χρόνων της προπολεμικής ζωής του χωριού: του χωριού με τα παραδοσιακά σπίτια, τους φούρνους και τα διασίδια στους δρόμους που η γαλήνη του βίαια και απάνθρωπα θα διακοπεί από το τραγικό συμβάν, στιγματίζοντας ανελέητα τη μνήμη και τη συνείδηση.

Με λογοτεχνική γραφή, ύφος απλό και περιγραφικό, χωρίς συναισθηματικές εκρήξεις επιδιώκεται η παρουσίαση των γεγονότων μέσα από τις συγκινητικές αναμνήσεις και μαρτυρίες των επιζώντων συγγενών της συγγραφέως. Έτσι λοιπόν το έργο αποτελεί ένα απαύγασμα προσωπικής, επιτόπιας έρευνας χρόνων.

Στο δεύτερο μέρος νιώθουν οι αναγνώστες τον απόηχο της σφαγής στα νεότερα χρόνια. Επιτυγχάνεται μία περιήγηση στα σύγχρονα μνημεία της σφαγής: το "Παγκόσμιο Φιλί", το Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού, το Μαυσωλείο. Παρατίθεται ένας κατάλογος των σκοτωμένων. Γίνεται αναφορά σε τρία άλλα χωριά όπου έγιναν αντίστοιχες σφαγές. Κυρίως, όμως, γίνεται παράθεση ενός εγγράφου που πρώτη φορά δημοσιοποιείται και το έφερε στο φως ο Γερμανός ιστορικός αντιφασίστας Dieter Begemann. Έτσι, προκύπτουν σημαντικά και ανατρεπτικά στοιχεία που οδηγούν στην αλήθεια που μέχρι τώρα δε γνωρίζαμε. Ακόμη βλέπουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θυμάτων καθώς και τις προσπάθειες που έγιναν για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το γερμανικό κράτος.

Αναμφίβολα επιτυγχάνεται μια λυρική απόδοση της τραγωδίας μέσα από τα ποιήματα της Καίτης Μανωλοπούλου που διανθίζουν ολόκληρο το έργο. Συνάμα, το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την εποχή κατορθώνει να "ζωντανέψει" τους τραγικούς πρωταγωνιστές στα μάτια της ψυχής των αναγνωστών.

-Η παρούσα έκδοση που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βεργίνα έχει στόχο να μην αφήσει τη μνήμη να θαμπώσει γιαυτό και είναι χρέος από την πλευρά της βιβλιοθήκης μας να σας το προτείνουμε…! Καλή ανάγνωση….!!!

Για ενήλικες

by Ιωάννα Ζωγράφου, φιλόλογος

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3fqqsBb

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:
- ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
- Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: τηλ. 2261029617 & 6934312101 (κ. Δαμιανός Μωραΐτης) (read more…)