"Ο Απόλλωνας και οι Μούσες στη Βοιωτία" (26/2/15)

News » "Ο Απόλλωνας και οι Μούσες στη Βοιωτία" (26/2/15)
Posted on 03 Mar 2015 13:51

Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε' τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Γεωργίου με τις δασκάλες τους, Ζαγορίτη Σοφία και Βαλάση Ακριβή, παρακολούθησαν την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015 στο χώρο της Βιβλιοθήκης ένα πρόγραμμα Μυθολογίας με θέμα «Ο Απόλλωνας και οι Μούσες στη Βοιωτία» από την εκπαιδευτικό Νιαβή Βασιλική.

Αρχικά οι μαθητές με τη βοήθεια μύθων διαπίστωσαν ότι η Ελληνική Μυθολογία δεν είναι ένα παραμύθι αλλά η παλαιότερη ιστορία των κατοίκων που έζησαν στον τόπο που αργότερα ονομάστηκε Ελλάδα. Πρόκειται δηλαδή για την προϊστορία των Πρωτο- Ελλήνων ή των Προελλήνων. Ένα μεγάλο τμήμα της Ελληνικής Μυθολογίας ταυτίζεται με τη φυσιογεωλογική εξέλιξη του Ελλαδικού χώρου.

Με τους μύθους οι πρόγονοί μας προσπαθούσαν να ερμηνεύσουν γεωλογικές ανακατατάξεις και φαινόμενα όπως σεισμοί, εκρήξεις ηφαιστείων κλπ. Οι μύθοι της Γιγαντομαχίας, της Τιτανομαχίας αλλά και η πάλη του Δία με τον Τυφώνα αναφέρονται σε έντονα φυσικά φαινόμενα, όπως θύελλες και τυφώνες, ξηρασίες, ηφαίστεια, σεισμούς και καταποντισμούς.

Επίσης ασχολήθηκαν με τους μύθους για το θεό Απόλλωνα, που σύμφωνα με τον Πλούταρχο από τη Χαιρώνεια, γεννήθηκε στην Τεγύρα, κοντά στον Ορχομενό αλλά και για το ιερό που έφτιαξε ο θεός στο Τιλφούσιο όρος, το σημερινό βουνό Πέτρα, κοντά στην Τιλφούσα πηγή.

Έκλεισε το πρόγραμμα με μύθους από τη «Θεογονία» του Ησίοδου, για τις εννέα Ελικωνιάδες Μούσες, τις κόρες του Δία και της Μνημοσύνης, που μαζί με τον Απόλλωνα περνούσαν το περισσότερο καιρό τους στη Κοιλάδα των Μουσών, στους πρόποδες του Ελικώνα κοντά στην Άσκρη, την πατρίδα του Ησίοδου.

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

  • ΜΕΛΗ