Νικολαϊδης Παναγιώτης | "Η μυστική ζωή του δυσλεκτικού παιδιού"

News » Νικολαϊδης Παναγιώτης | "Η μυστική ζωή του δυσλεκτικού παιδιού"
Posted on 27 Oct 2014 08:30
"Οι νεράιδες δεν αγγίζουν όλα τα παιδιά με το μαγικό τους ραβδάκι. Όσα παιδιά αγγίζουν, αυτά γίνονται δυσλεκτικά," υποστηρίζει με βεβαιότητα ο Παναγιώτης Νικολαϊδης, δυσλεκτικός και συγγραφέας ο ίδιος. Και συνεχίζει με τόλμη: "Κανένα παιδί με δυσλεξία δεν είναι τεμπέλικο.Είναι ένα ημίθεο πλάσμα που έπεσε από τον Όλυμπο σε μία πραγματικότητα πεζή και απλή."

Dyslexia_by_Reigo.jpg

Πώς βλέπει τον κόσμο ένα παιδί με δυσλεξία; αναρωτιούνται δάσκαλοι, γονείς και όσοι συναισθάνονται τους δυσλεκτικούς μαθητές. "Είναι σαν να είσαι ένα τρισδιάστατο άτομο σε ένα μονοδιάστατο κόσμο", θα δώσει και πάλι την απάντησή του ο συγγραφέας Νικολαϊδης και θα αποδώσει την εμπειρία του στο βιβλίο του "O Παπαρούνας στο σχολείο" από τις εκδόσεις ikid.

Εμείς οι υπόλοιποι οι, με γενναιοδωρία, χαρακτηριζόμενοι ως …"πνευματικά αρτιμελείς" αδυνατούμε να καταλάβουμε τη μυστική ζωή του δυσλεκτικού ατόμου και συνεπώς να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις που του εξασφαλίζουν ένα ευτυχισμένο παρόν και ένα ευοίωνο μέλλον.

Όμως δεν πρέπει να πάψουμε να προσπαθούμε ποτέ….γιατί αυτό θα αποτελούσε ήττα παραδεκτή μπροστά στο τρομερό "τέρας" της δυσλεξίας. Και επειδή η βιβλιοθήκη μας δεν καταθέτει τα όπλα αμαχητί, μαζί με την εκδήλωση με θέμα τις μαθησιακές δυσκολίες στις 3 Νοεμβρίου, αναζητήσαμε και εύστοχα και καινοτόμα βιβλία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου.

%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AF%CE%B1%20%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B1.gif

Ένα από αυτά είναι: "Η μυστική ζωή του δυσλεκτικού παιδιού" του ψυχολόγου Robert Frank από τις εκδόσεις Θυμάρι. Το βιβλίο διαφέρει από τα υπόλοιπα του είδους γιατί είναι γραμμένο από έναν άνθρωπο που βίωσε και εξακολουθεί να βιώνει τον κόσμο μέσα από το πρίσμα της δυσλεξίας και θεώρησε χρέος του να φέρει στο φως αυτή τη δική του μυστική ζωή.

Στόχος του συγγραφέα είναι να βοηθήσει, πρωτίστως όλους εμάς τους εξωτερικούς παρατηρητές, να αντιληφθούμε τι σκέφτεται, πως βλέπει τον κόσμο και τι χρειάζεται για να επιτύχει στη ζωή του ένα δυσλεκτικό παιδί και, στη συνέχεια, να προτείνει πρακτικές μεθόδους και στρατηγικές (που ήδη έχει δοκιμάσει επιτυχώς σε προσωπικό επίπεδο ο συγγραφέας) στους γονείς, με σκοπό να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους.

Ο συγγραφέας επικεντρώνεται στα συναισθήματα του δυσλεκτικού παιδιού, περιγράφει τον πανικό που τα πιάνει όταν γνωρίζουν ότι ανά πάσα στιγμή το μυαλό τους μπορεί να θολώσει και τονίζει ότι η ζωή του δυσλεκτικού παιδιού είναι γεμάτη από τέτοιες θολούρες. Ακόμη, διασαφηνίζει ότι ο δείκτης νοημοσύνης των παιδιών με δυσλεξία είναι γύρω στο μέσο όρο ή και πάνω από αυτόν.Ο εγκέφαλός τους υπερλειτουργεί και χρησιμοποιούν πέντε φορές περισσότερες εγκεφαλικές περιοχές από τα φυσιολογικά παιδιά. Τα δυσλεκτικά παιδιά αναλώνουν πολύ μεγαλύτερα ποσά ενέργειας από τα άλλα παιδιά σε μια μέρα ρουτίνας.

Ο συγγραφέας του βιβλίου αποφαίνεται ότι επειδή ο χαρακτήρας αυτής της δυσκολίας είναι πολύ πιο σύνθετος αμφιβάλλει αν θα υπάρξει κάποτε μια θεραπεία εξίσου αποτελεσματική για όλα τα παιδιά, όμως προσδοκεί ότι με τις τεχνικές του θα υποδείξει τρόπους που θα οδηγήσουν το παιδί σε ένα πιο φωτεινό μέλλον.

news-boy-writing-letter-top.jpg

Τέλος, ας μου επιτραπεί να παρεμβάλω μια συμβουλή προς τους γονείς (αποτέλεσμα της προσωπικής μου εμπειρίας ως μητέρας): Όλον τον αγώνα για να μπορέσουν με επιτυχία τα παιδιά μας να περάσουν τις "συμπληγάδες" της δυσλεξίας και κάθε μορφή δυσκολίας πρέπει να είναι κυρίως και πρωτίστως δικός μας που προσφέρουμε χρόνο χωρίς να κοιτάμε το ρολόι, ανιδιοτελή αγάπη και αφοσίωση χωρίς φειδώ. Πολύτιμοι αρωγοί στο δύσκολο ταξίδι μας οι ειδικοί και τα βιβλία… όμως από μόνοι τους δεν φτάνουν. Ας οπλιστούμε με υπομονή, ακάματη διάθεση και καλή ελπίδα και θα ανακαλύψουμε αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης που αφορούν το δικό μας παιδί και κανένα βιβλίο ή ειδικός δεν έχει ακόμα αναφέρει….!!!!!!

Πόθος και ευχή δασκάλων,γονιών, ειδικών αλλά και της βιβλιοθήκης μας είναι να βιώσουν όλα τα παιδιά του κόσμου τη χαρά που έχει να τους προσφέρει η ζωή - χαρά που γίνεται ακόμη πιο πολύτιμη λόγω της σκληρής δουλειάς που απαιτεί η καθημερινή συμβίωση με τη δυσλεξία.

Καλή και δημιουργική ανάγνωση…!!!

Για ενήλικες, γονείς και δασκάλους και σε όσους είναι ανάγκη να βελτιώσουν την ενσυναίσθησή τους για τους δυσλεκτικούς μαθητές.

by Ιωάννα Ζωγράφου, φιλόλογος

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog:

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3fqqsBb

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:
- ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
- Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: τηλ. 2261029617 & 6934312101 (κ. Δαμιανός Μωραΐτης) (read more…)