2014: Έκθεση "Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης" (11-17/10/14)

News » 2014: Έκθεση "Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης" (11-17/10/14)
Posted on 01 Oct 2014 13:22

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, ο Δήμος Λεβαδέων, ο σύλλογος «ΦΙΛΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ» και η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Νομού Βοιωτίας συνδιοργανώνουν έκθεση φωτογραφιών του Γιώργου Σεφέρη στη Λιβαδειά.

«Σταματήσαμε λίγο πιο κάτω από το Amshit και κοιτάξαμε τον ήλιο να βουλιάζει στην ήσυχη θάλασσα της Φοινίκης. Μα γιατί κάποτε βλέπει κανείς τα πράγματα καθαρά –θέλω να πω όπως όταν η φωτογραφική μηχανή είναι σωστά κανονισμένη–».

%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%A3%CE%91.jpg

Η ανάγκη του Σεφέρη να δει τα πράγματα καθαρά –τους τόπους, τα περιστατικά και τους ανθρώπους που σημάδεψαν το ταξίδι της ζωής του– είναι ίσως η κύρια διαπλαστική δύναμη πίσω από το έργο του, ομοούσια με την επιθυμία του να «μιλήσει απλά», όπως την είχε εκφράσει σ’ ένα του ποίημα γραμμένο το 1942, εν καιρώ πολέμου. Και το πόσο «σωστά κανονισμένη» ήταν συχνά η φωτογραφική μηχανή του Σεφέρη ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να το διαπιστώσει στις εξήντα περίπου φωτογραφίες της έκθεσης αυτής, μικρό αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα της γόνιμης και μακροχρόνιας ενασχόλησης του ποιητή με την τέχνη της φωτογραφίας.

Το Φωτογραφικό Αρχείο Γιώργου Σεφέρη, μετά από ευγενή δωρεά της Μαρώς Σεφέρη το 1984 και της κυρίας Άννας Λόντου το 1999, απόκειται πλέον ολόκληρο στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης. Περιέχει πάνω από δυόμισι χιλιάδες αρνητικά φωτογραφιών που έβγαλε ο Σεφέρης, από το 1920, όταν ήταν ακόμη φοιτητής στο Παρίσι, ως τον τελευταίο χρόνο της ζωής του (1971) –μισό αιώνα φωτογραφίες.

Η παρούσα έκθεση προσπαθεί να αναδείξει στο κοινό τον φωτογράφο Γιώργο Σεφέρη, στο καταπληκτικό πέτρινο ισόγειο του Νερόμυλου στις πηγές της Κρύας, στην Λιβαδειά, από τις 11 έως τις 17 Οκτωβρίου 2014.

Στα εγκαίνια της έκθεσης, 11 Οκτωβρίου και ώρα 8 μμ στο Συνεδριακό Κέντρο «Χρήστος Παλαιολόγος», θα γίνει εισήγηση−συζήτηση για τον ποιητή, τον φωτογράφο και τον διπλωμάτη Γιώργο Σεφέρη.

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:

  • Διονύσης Καψάλης, Διευθυντὴς του ΜΙΕΤ
  • Δαμιανὸς Μωραΐτης, Μαθηματικὸς
  • Πόπη Ἀδαμάκη, Φιλόλογος

Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: Καθημερινά 6 μμ – 9 μμ.
Η έκθεση θα ανοίγει και τα πρωινά κυρίως για τα σχολεία (κατόπιν συνεννόησης)
Πληροφορίες: 22610 89979, 22610 29216.

%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3%CE%9A%CE%9B%CE%97%CE%A3%CE%97.jpg

αξιολόγηση: 0+x

Latest Blog: