Το blog της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

Κατερίνα Δημόκα, συγγραφέας - Μιλώντας στα παιδιά για τη Σφαγή του Διστόμου

Posted on 23 Jul 2021 12:04

Συνέντευξη στον Κώστα Στοφόρο [Εφημερίδα "δρόμος ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ", 17 Ιουλίου 2021]

image_%CE%94%CE%A1%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%A3%20%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%91%CE%A3%20%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%95%CE%A5%CE%9E%CE%97.jpg

Λίγοι, αλλά αξιόλογοι συγγραφείς βιβλίων που απευθύνονται πρωτίστως σε παιδιά και νέους, τολμούν να γράψουν για «δύσκολα» και σκληρά θέματα. Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται τόλμη, αλλά και ικανότητα για να μπορέσεις να πετύχεις τη σωστή σύνθεση. Η Κατερίνα Δημόκα, με το νέο της βιβλίο «Δυο στόματα» που αναφέρεται στη Σφαγή του Διστόμου και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κερδίζει το στοίχημα, χαρίζοντάς μας ένα πολύ καλό μυθιστόρημα, που βεβαίως μπορεί να διαβαστεί και από ενηλίκους. Ο δεκαπεντάχρονος Στέφον, ο ήρωας του βιβλίου, μαθαίνει ελληνικά ακολουθώντας την προτροπή και με τη στήριξη του παππού του και έτσι επιλέγεται μεταξύ των μαθητών του Γυμνασίου που θα επισκεφθούν την Ελλάδα και μάλιστα το Δίστομο, σε ένα ταξίδι ιστορικής μνήμης.
Ο παππούς δυστυχώς έχει φύγει από τη ζωή για να καμαρώσει τον εγγονό του, αλλά η άφιξη του Στέψαν στο Δίστομο κάθε άλλο παρά ευχάριστη θα είναι. Φιλοξενείται, όπως και όλοι οι μαθητές σε ένα σπίτι, όπου σχεδόν όλοι οι πρόγονοι έχουν χαθεί στη σφαγή. Ο Λουκάς που τον φιλοξενεί ̶ σχεδόν με το ζόρι ̶ δείχνει από την πρώτη στιγμή την απέχθειά του. Παράλληλα, ο Στέφαν που έχει ανακαλύψει πριν φύγει από τη Γερμανία το ημερολόγιο του παππού του, ανακαλύπτει σκοτεινές πλευρές του μέσα από τις καταγραφές, που ξετυλίγονται μέρα τη μέρα παράλληλα με το ταξίδι του. Διπλό το ταξίδι λοιπόν, με αρκετή αγωνία για το τι θα συμβεί, αλλά και με αισιόδοξα μηνύματα, χωρίς να ωραιοποιούνται καταστάσεις. Η ιστορία μπλέκεται από την αρχή με τον μύθο του Οιδίποδα και η αρχαία τραγωδία δένει αρμονικά με τα σύγχρονα δράματα της Ιστορίας.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Το περιοδικό ΕΜΒΟΛΙΜΟΝ ψηφιοποιημένο!

Posted on 21 Jul 2021 11:05

"ΕΜΒΟΛΙΜΟΝ" : Εγχείρημα λόγου, τέχνης και λοιπής φαντασίας

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ!

Posted on 05 Jul 2021 07:53

Με ένα διήγημα.. πάνω στο σύννεφο! Ακολούθησαν πολλά. Και διηγήματα και σύννεφα (έτρεξε κι ένας χειμώνας). Αλλά εμείς έτσι ξεκινήσαμε, με ένα. Και διαλέξαμε τον Woody Allen να μας κάνει εύθυμο και αλαφροπάτητο ποδαρικό πάνω στο νέφος.
Στη συνέχεια μας έκανε νεύμα ο πατέρας του ελληνικού διηγήματος. Ε, δε θα προσβάλαμε ολόκληρο Βιζυηνό, με την ηθογραφία και τις πικρές ομολογίες της ζωής του. Ο ίδιος μάλιστα έστρεψε τη ματιά μας και στον σύγχρονό του Εμίλ Ζολά, θεμελιωτή του νατουραλισμού.
Λουκία Ρικάκη, Ανδρέας Μήτσου, Ευγενία Φακίνου ευγενικά μας μίλησαν έπειτα για τον έρωτα. Έχει τόσες εκφάνσεις που δύσκολα τον στριμώξαμε μέσα σε τρεις μικρές ιστορίες. Αλλά ήτανε Φλεβάρης και ταίριαζε το ημερολογιακό με το ψυχικό κλίμα.
Τον Μάρτη γιορτάσαμε την ποίηση, ανοίξαμε μαθητικά λευκώματα, γράψαμε ορισμούς και ακούσαμε ποιήματα. Ο Απρίλης πάλι είχε βιβλιοπαρουσιάσεις, νεογέννητα βιβλία (μαζί και το δικό μου) που θέλανε λίγο κανάκεμα.
Κλείσαμε με διηγήματα για τη μητρότητα ένεκεν του Μαΐου. Βασίλης Αλεξάκης, Λένα Διβάνη, Ροζίτα Σπινάσα και ο Ισραηλινός Κέρετ άνοιξαν μικρά παράθυρα να φωτιστεί η μητέρα. Ένας ρόλος μα τόσες εκδοχές του…
Και ξανάρθε το καλοκαίρι, οι εποχές δεν ξέρουν από καραντίνα. Το σπίτι δε μας θέλει, ούτε τα σύννεφα τα θέλει ο ουρανός. Το θέρος ανυπόμονο να αποζημιωθεί για τη φειδωλή ζήση τόσων μηνών! Τώρα τα πετάγματα είναι ελεύθερα, κατά βούληση. Να σας πάνε ψηλά και όμορφα…
Καλό Καλοκαίρι!
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΗΜΟΚΑ*

%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3%20%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%99.jpg

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Ζωή Κατσιαμπούρα | Με τον φακό του Γιώργου Θεοχάρη

Posted on 08 Jun 2021 12:14

Κείμενο-παρουσίαση της Ζωής Κατσιαμπούρα για το βιβλίο του Γιώργου Χ. Θεοχάρη "Δίφορη μνήμη", κατά τη διαδικτυακή εκδήλωση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς "6 Βοιωτοί Συγγραφείς, 6 Νέα Βιβλία" (58'23'), 24 Απριλίου 2021

300_%CE%98%CE%95%CE%9F%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%97%CE%A3.png

Ο Γιώργος Θεοχάρης (αν δεν μου έχουν διαφύγει ουσιαστικές πληροφορίες), είναι ποιητής, ανθολόγος ποίησης και εκδότης του περιοδικού Εμβόλιμον. Δηλαδή είναι ένας γενναίος άνθρωπος που δυναμώνει, με τη φωνή τη δική του, αλλά και άλλων δημιουργών που επικοινωνούν μέσω της τέχνης τους, της τέχνης του λόγου, την κίνηση της σκέψης και της ευαισθησίας στην ελληνική επαρχία, συγκεκριμένα στα Άσπρα Σπίτια και ευρύτερα στη Βοιωτία. Ξέρετε καλύτερα από μένα οι περισσότεροι τη βιογραφία του, αλλά θα ακονίσω τη μνήμη σας με μερικά βασικά στοιχεία:

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Οι φωτογράφοι Seydou Keita και Malick Sidibe

Posted on 06 Apr 2021 07:27

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3fqqsBb

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:
- ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
- Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: τηλ. 2261029617 & 6934312101 (κ. Δαμιανός Μωραΐτης)

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

7Χ3: Εφτά γραπτά στα Ελληνικά

Posted on 29 Mar 2021 09:13

Xatzhlazarou-7x3-1.jpg

Το «Το Εφτά γραπτά στα ελληνικά / Sept textes en français / Seven writings in English», όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, είναι μια μικρή συλλογή από 7 (εφτά) μικρά υπερρεαλιστικά ποιήματα, της πρώτης Ελληνίδας ποιήτριας της υπερρεαλιστικής γραφής, γραμμένα σε τρεις γλώσσες (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) εξ ου και το 7Χ3.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
50 000 000 πεθαμέvοι κάθε χρόvο
αὐτὸς ποὺ βλέπει ἀλήθειες
φαῦνος
σχέδια μὲ βέλη τοῦ Javier Vilatό
μία χαλκογραφία τοῦ Javier Vilatό
καλοκαίρι κύματα μνήμης
μεταμορφώσεις τοῦ ἔρωτα
(το μόνο μεγάλο ποίημα)

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Αυτοί που βούλιαξαν και αυτοί που σώθηκαν

Posted on 23 Mar 2021 10:00

Η φράση «Συνέβη, επομένως μπορεί να ξανασυμβεί: αυτή είναι η ουσία των όσων έχουμε να πούμε» συνοψίζει αυτό που θέλει να πει ο Primo Levi (Πρίμο Λέβι 1919-1987) σε αυτό το βιβλίο.

%CE%91%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%AF%20%CF%80%CE%BF%CF%85%20%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BE%CE%B1%CE%BD-001%20-%20%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE.jpg
PrimoLevi-001%20-%20%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE.jpg

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

page 1 of 44123...4344next »