Το blog της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Posted on 26 Mar 2020 08:57
Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τον κορωνοϊό αλλά και τις τελευταίες οδηγίες προστασίας, αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας όλες οι δράσεις της Βιβλιοθήκης (μαθήματα φιλοσοφίας, μαθήματα φωτογραφίας, Ομάδες ανάγνωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα κλπ.).
Επίσης, η Βιβλιοθήκη θα παραμείνει κλειστή για το αναγνωστικό κοινό μέχρι και την Παρασκευή 10/04/2020, σύμφωνα με τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Τσβάιχ Στέφαν | Το μυστήριο της καλλιτεχνικής δημιουργίας

Posted on 08 Mar 2020 11:10

Stefan%20Zweig.jpg

Το μυστήριο της καλλιτεχνικής δημιουργίας είναι ένα μικρό αριστούργημα, γραμμένο με ένα ευχάριστο χιουμοριστικό τρόπο, από τον Αυστριακό συγγραφέα Στέφαν Τσβάιχ.
Ο τίτλος θυμίζει αστυνομικό μυθιστόρημα, όχι αδίκως βέβαια μιας και ο συγγραφέας, προσφεύγει στη μέθοδο της εγκληματολογικής επιστήμης, προσπαθώντας να βρει την απάντηση στο ερώτημα: Πως δημιουργεί ένας καλλιτέχνης; Έτσι αποφασίζει να «εξετάσει» (μελετήσει) ως μάρτυρες μεγάλους και σπουδαίους καλλιτέχνες.
Μελετώντας λοιπόν καλλιτέχνες συναντά όλες τις περιπτώσεις, από εκείνους που έχουν ένα έμφυτο ταλέντο να γεννούν τέχνη, όπως ο Μότσαρτ, μέχρι τον Μπετόβεν που γράφει και ξαναγράφει, μουντζουρώνει, σκίζει, όπως και ο ίδιος ο Τσβάιχ, για να φτάσει κάποια στιγμή στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Βέβαια και μετά το τέλος του διαβάσματος εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο η καλλιτεχνική δημιουργία, ευτυχώς ….

Από όλα τα μυστήρια του κόσμου η δημιουργία ήταν πάντα το πλέον μυστηριώδες. Για αυτό και όλοι οι λαοί και όλες οι θρησκείες ανεξαιρέτως συνέδεσαν τη διαδικασία της δημιουργίας με την έννοια του θείου.
Ο άνθρωπος δεν δείχνει τον πραγματικό του εαυτό παρά μόνο σε ό,τι κάνει. Εκεί και μόνο εκεί, προσφέρει την αληθινή διάσταση του εαυτού του. Ο Γκαίτε, ένας από τους σοφότερους ανθρώπους όλων των εποχών, βρήκε τα πιο σωστά λόγια: Δεν μπορούμε να γνωρίσουμε τα έργα τέχνης όταν τα βλέπουμε μόνο ολοκληρωμένα, πρέπει να τα έχουμε γνωρίσει και εν τω γεννάσθαι.
Πρέπει να εισχωρήσουμε στο μυστικό του δημιουργείν ενός καλλιτέχνη, για να καταλάβουμε το δημιούργημά του.

Ή με τα λόγια του ποιητή

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου "Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς"

Posted on 04 Feb 2020 14:06

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς», σύμφωνα με το άρθρο 10 (παρ. 3, 4, 7, 8) του Καταστατικού του, αποφάσισε στη συνεδρίαση του στις 28/01/2020 την προκήρυξη Τακτικής Γενικής Συνέλευσης.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Κοπή πίτας 2020 της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς & των Φίλων της

Posted on 09 Jan 2020 11:11

Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ & οι Φίλοι Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς σας προσκαλούν την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020 – 9:30 μ.μ. στην Κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας στο Cafe - Bar Καφωδείο - Λιβαδεια.
Ελάτε να ξεκινήσουμε μαζί το 2020 με έν-τεχνη διάθεση και κέφι!!

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Παρουσίαση – Συζήτηση με αφορμή το βιβλίο «ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ»

Posted on 09 Dec 2019 09:38

Παρουσίαση – Συζήτηση με αφορμή το νέο βιβλίο της Κατερίνας Δημόκα
«ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ»

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, ο σύλλογος «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς» και οι εκδόσεις Μεταίχμιο σάς προσκαλούν σε παρουσίαση-συζήτηση για τη σχέση των ανηλίκων με την ψηφιακή πραγματικότητα, με αφορμή το παιδικό βιβλίο της συντοπίτισσας Κατερίνας Δημόκα «ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019, στις 7 μμ. στην αίθουσα «Θολωτό Κρύας» στη Λιβαδειά.
Θα μιλήσουν ο Βοιωτός συγγραφέας Κώστας Πούλος, η ψυχολόγος παιδιών - ενηλίκων και ψυχοθεραπεύτρια Ελίνα Τρωγάδα και η συγγραφέας.
Τη βραδιά πλαισιώνει μουσικά η πιανίστα Φιλιώ Στάμου με τις μαθήτριες Νικολέτα Μάνεση, Άννα Δημητρέλου-Κουτσουλέρη και Κωνσταντίνα Καρατσόλη.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

Μαθήματα Φιλοσοφίας 2019-2020

Posted on 29 Oct 2019 12:31

Ο σύλλογος «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς», με την υποστήριξη της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λεβαδείας, διοργανώνει σεμινάριο οκτώ (8) συναντήσεων με τίτλο «Φιλοσοφούμε … μετά φιλοκαλίας» και εισηγητή τον κ. Στάντη Ρ. Αποστολίδη.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 2019-2020

Posted on 22 Oct 2019 12:21

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς -σε συνεργασία με τον σύλλογο “Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς” οργανώνει και προτείνει μια πληθώρα δράσεων για τους μικρούς της φίλους από τον Νοέμβριο 2019 ως τον Μάιο 2020.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ 2019-2020

Posted on 16 Oct 2019 12:51

Διαβάζουμε και ανανεώνουμε τον εαυτό μας. Τον μετράμε από την αρχή και τον διευρύνουμε. Κι αν κάποια διαβάσματα στοχεύουν κατευθείαν στο κέντρο της ύπαρξής μας; Κι αν κάποιες πνευματικές διαδρομές μειώνουν την απόσταση από το αινιγματικό συχνά είναι μας; Αξίζει να τις ακολουθήσουμε;

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2019-2020

Posted on 15 Oct 2019 11:53

ΚΟΛΥΜΠΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς θα λειτουργήσει μηνιαίο Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής για παιδιά γυμνασιακών τάξεων. Επιδίωξη της νέας δράσης είναι να ενδυναμωθεί η γλωσσική δεξιότητα των εφήβων και συνάμα να τροφοδοτηθεί η φαντασία τους, ώστε αυτοί να εκφραστούν με πρωτότυπο και παιγνιώδη τρόπο. Και περαιτέρω ακόμα: να βιώσουν τη χαρά στη γλωσσική απελευθέρωση.
Η δημιουργική γραφή συνιστά ένα ζητούμενο στην αξιολόγηση του διδακτικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας στο σχολείο. Σε κάθε περίπτωση όμως και πέρα από καταναγκασμούς αποτελεί πρόκληση δημιουργικής σκέψης και διέγερση διανοητικών δυνάμεων, που ξαφνιάζουν ευχάριστα πρωτίστως τα ίδια τα παιδιά. Ο επιθυμητός στόχος είναι η εξοικείωση με τη γλώσσα και ο απώτερος η φιλαναγνωσία.

w_afissa_%CE%94%CE%97%CE%9C.%CE%93%CE%A1.%CE%95%CE%A6..jpg

Δηλώσεις συμμετοχήςQhttp://bit.ly/31hdqeP
Υπεύθυνη εργαστηρίου: Κατερίνα Δημόκα
Έναρξη συναντήσεων: Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019, 11:00 το πρωί
Πληροφορίες στα τηλ. 2261089970, 2261089979

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΑ ΣΗΜΕΡΑ "Η ανάσα της γης μου"

Posted on 05 Oct 2019 09:17

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΑ ΣΗΜΕΡΑ (ή… το πρώτο που άγγιξε εμένα) στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
«Η ΑΝΑΣΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΟΥ»: Νουβέλα, Γ. ΜΑΓΚΛΗΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΩΡΙΚΟΣ, 1986

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ (στην) ΠΑΡΕΑ!

Posted on 01 Oct 2019 08:55

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ (στην) ΠΑΡΕΑ!

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ" 2019-2020

Posted on 25 Sep 2019 06:24

  • Α) 24 δίωρες συναντήσεις με τίτλο: «Εισαγωγή στη Φωτογραφία» με εισηγητή τον Δαμιανό Μωραΐτη.

Οι συναντήσεις «Εισαγωγή στη Φωτογραφία» περιλαμβάνουν τρείς θεματικές ενότητες:
* Η Τεχνική λήψης της φωτογραφίας (ώρες 6).
* Η Αισθητική της Φωτογραφίας (ώρες 8).
* Η Ιστορία της Φωτογραφικής τέχνης (ώρες 34).
Σε κάθε μάθημα υπάρχουν υποχρεωτικές ασκήσεις, γίνεται παρουσίαση και μελέτη του έργου σημαντικών φωτογράφων, εξάσκηση σε πραγματικό χρόνο 1 φορά το μήνα, με εξόδους και ομαδικές εκδρομές για φωτογράφηση.

  • Β) 8 τρίωρες συναντήσεις, μια φορά το μήνα, με καλεσμένους γνωστούς και σημαντικούς Έλληνες Φωτογράφους και θεωρητικούς της Φωτογραφίας.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ 2019”

Posted on 19 Sep 2019 10:23

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το πρόγραμμα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς με τον τίτλο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 2019. Από τις 18 Ιουνίου έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2019. Πλήθος παιδιών, ηλικίας 4 έως 13 ετών, με εκατοντάδες συμμετοχών, παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά και δυναμικά σε 20 δράσεις και εργαστήρια. Οργανωτικά υπεύθυνη για το πρόγραμμα ήταν η υπάλληλος της Βιβλιοθήκης Κατερίνα Κεράστα.

Διαβάστε περισσότερα…
0 Σχόλια

page 1 of 40123...3940next »